روز جهانی یوگا ( International Day of Yoga)

روز جهانی یوگا ( International Day of Yoga)

از سینا صمیمی در
Number of replies: 0

روز جهانی یوگا ( International Day of Yoga)


در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در تاریخ 27 سپتامبر 2014 (مصادف با 5 مهر 1393) نخست وزیر هند نارندرا مودی  با درخواست پذیرش روز جهانی یوگا گفت: «یوگا هدیه ی گرانبهای سنت دیرینه ی هند است که متضمن اتحاد ذهن و جسم، اندیشه و عمل و توازن میان بشر و طبیعت می باشد و رویکردی کل نگر به سلامتی و تندرستی دارد. 

یوگا تنها فعالیت ورزشی نیست بلکه در پی کشف حس یگانگی با خودمان، جهان و طبیعت است که با تغییر دادن سبک زندگی مان و ایجاد آگاهی به ما در مواجهه با تغییر اقلیم کمک می کند.»

نارندرا مودی در رابطه با پیشنهاد دادن تاریخ 21 ژوئن (مصادف با 31 خرداد) برای روز جهانی یوگا که انقلاب تابستانی است افزود: «تاریخ تعیین شده طولانی ترین روز سال در نیم کره ی شمالی است و اهمیت خاصی در اقصی نقاط جهان دارد.» 

همچنین در افسانه های یوگا از روزی به اسم گورو پورنیما  سخن گفته شده است که اولین ماه کامل از انقلاب تابستانی می باشد و اشاره به ظاهر شدن آدی یوگی به معنی اولین یوگی در نواحی مرتفع هیمالایا و آموزش یوگا به هفت شاگردش دارد.

در مجموعه یوگای سینا نیز همچون همه کشورها و شهرهای جهان، هرساله برنامه ها و جشن ها و مراسمی به مناسبت روز جهانی یوگا برگزار می گردد. 

و در این برنامه ها ضمن سپاسگزاری از ریشی ها و اساتید بزرگ یوگا ، بر اهمیت صلح و هماهنگی برای انسان ها و ملیت ها  تاکید می گردد.