تاثیرات یوگا برای رفع استرس و اضطراب

تاثیرات یوگا برای رفع استرس و اضطراب

از مهناز محمد نوری در
Number of replies: 0

یوگا یکی از رشته های ورزشی است که با استفاده از تمرینات فیزیکی و ذهنی روی عملکرد مغز تاثیر زیادی میگذارد. انجام تمرینات یوگا میتواند فواید زیادی در جنبه های ذهنی، روحی و جسمی داشته باشد و در همین راستا تمرینات ذهنی و جسمی یوگا تاثیر بسزایی در کاهش استرس و اضطراب دارد.


امروزه بسیاری از افراد به دلیل مشغله کاری و مشکلات زندگی، یک جا نشستن های طولانی به دلیل شرایط کاری یا تماشای تلویزیون، آلاینده ها و ذرات آلوده معلق در هوا، مصرف فست فود ها و غذاهایی با چربی بالا دچار استرس و اضطراب میشوند.

استرس و اضطراب میتواند در سلامتی جسمی و روحی و عملکرد روزانه افراد تاثیرات مخرب زیادی داشته باشد. مشکلات قلبی و عروقی، ناراحتی کلیه و معده از جمله بیماری هایی هستند که با استرس رابطه مستقیمی دارند. تمرینات یوگا باعث کاهش استرس افراد شده طوری که تحقیقات نشان داده؛ معمولا افرادی که یوگا انجام میدهند از استرس کمتری برخوردار میشوند


همه ما با انجام کار زیاد هر از گاهی دچار استرس و اضطراب میشویم و این استرس مانع لذت بردن از انجام کارها میشود. مانع لذت بردن از تجربه زندگی.

ترس و افکار منفی ما را در برمیگیرد و گاهی این حالات بسیار شدید میشود. تمرینات یوگا باعث میشود که بتوانیم  ذهنمان را در لحظه حال نگه داریم و تمرکز داشتن را یاد بگیریم. این تمرینات باعث میشود تا افکاری که ذهن را در برمیگیرد کاهش یابد.

علاوه بر تمرینات فیزیکی یوگا، تمرینات تمرکز و مراقبه و تمرینات تنفسی یوگا تاثیر بسزایی روی آرام شدن ذهن و کم شدن سرعت افکار دارد و این خود باعث کم شدن و یا از بین رفتن استرس و اضطراب میگردد

در دنیای امروزی و شرایط زندگی امروزی با این همه عوامل استرس زا، انجام تمرینات یوگا راهی بسیار سودمند برای کاهش این استرس ها و اضطراب ها و شادی و آرامش بیشتر میباشد.